OM OSS

Romerike Golfklubb

Romerike Golfklubb ble stiftet i 2017. Den ligger på Aurskog Golfpark. Her hadde tidligere Aurskog Finstadbru Golfklubb sitt tilholdssted fra 1999, da klubben ble stiftet, til 2017 da klubben gikk konkurs.

HVEM ER VI?

Romerike Golfklubb hadde 899 medlemmer 31.12.2023.

Mange melder seg ut pr. 01.01. hvert år og som regel er tallet 10% av medlemsmassen.

I år har ca. 60 medlemmer meldt seg inn. Tallet er nå ca. 850 medlemmer. Det lover godt.

Som regel kommer det en del utmeldinger i løpet av høsten, hvor mange melder seg inn igjen. Vi åpnet 2023 sesongen med ca. 720 medlemmer, en økning på 220 medlemmer 2022. 2024 sesongen åpner vi med ca. 800 medlemmer. . Vi er en 1/3 klubb hvor 1/3 av medlemmene kommer fra kommunen, 1/3 fra gamle Fet/Sørum og 1/3 fra Lillestrøm området. Klubben har en kvinneandel på ca. 20%.

Vi tilbyr en lettgått 18 hulls bane med korte avstander fra hull til hull. Banen er en rimelig flat, naturskjønn, landlig og flott bane med gode greener i god harmoni med natur, fauna og miljø. En bane i stadig utvikling. Banen ligger ikke mer enn 45 minutter fra «down town» Oslo, 25 minutter nord/øst for Lillestrøm.

Hvem vi er

Tore Hübenthal